امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://glass-industry.cloob24.com
0


آتش ناشی از روشن شدن موشک معمولا به قدری درخشان است که تاکنون تصویر دقیقی از آن ارائه نشده بود و اکنون ناسا از دوربین جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند جزئیات این توده آتشین را نمایش دهد.

پیش از این بیشتر از تنظیمات نوردهی استفاده می‌شد اما این کار باعث تیره‌تر شدن سایر بخش‌های تصویر می‌شد. بیشتر دوربین‌ها نیز در هر زمان تنها یک نوردهی را ثبت می‌کنند.

اما پروژه جدید "محدوده استریو X دینامیک بالا" (HiDyRS-X)بر این مشکل فائق آمده و توانسته چندین نوردهی حرکت آهسته را به یک باره ثبت کند و در نهایت آنها را به شکل یک فیلم باکیفیت‌تر ترکیب کند.

این دوربین از شیوه مشابهی استفاده می‌کند که عکاسان شب از آن در زمان ترکیب تصاویر متعدد در یک پست برای دستیابی به یک تصویر تاثیرگذار بهره می‌برند.

این تصاویر به نمایش یک آزمایش موتور موشک QM-2 در حالت آهسته پرداخته‌اند که در اواخر ژوئن توسط شرکت اوربیتال برای آزمایش نسخه مقیاس کاملی از تقویت‌کننده موشک جامد اجرا شده بود. این تقویت‌کننده قرار است موشک غول‌پیکر سیستم پرتاب فضایی ناسا را به فضای عمیق ارسال کند.

این آزمایش تنها دو دقیقه طول کشید. این دومین و آخرین آزمایش مقیاس کامل تقویت‌کننده‌های موشک جامدی بود که قرار است برای ابرموشک ناسا استفاده شوند. نخستن آزمایش در مارس 2015 انجام شد.

ناسا قصد دارد از این موشک برای پرتاب فضاپیمای جدید اوریون در ماموریت‌هایی به مقصد یک سیارک، مریخ و فراتر از آن استفاده کند. اولین پرواز آزمایشی این فضاپیما و موشک برای پاییز 2018 برنامه‌ریزی شده است.

دوربین HiDyRS-X در حال حاضر در مرحله پیش‌ساخت قرار دارد و دانشمندان قصد دارند نسخه دوم آن را با قابلیت‌های پیشرفته‌تر از جمله هم‌ترازی بسازند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه